~orang kedekut selalu rugi~




Salam

sedikit petikan dari perbualan telepon :

company xxx : hi..sori ganggu..
kami tau kamu bz..tp nak tanye mane abes dak2 malaysia?
tahun2 lepas ramai je beli tiket dari kami..takde ke orang boleh ganti kamu?

aku: oo..sorry..aku tak tahu,,kan aku da cakap aku bz tahun ni so aku tak amek tahu..

haa..
ni lah manusia..
mase orang tu ade..taknak hargai betul-betul
and kedekuuutt...
soo...
terima la kesan dia..

bukan la nak berlagak..
tapi
i used to help this company dari tahun 2 smpi thn lepas..
kira macam jadi middle-girl la
tolong bawak customer beli tiket ngan diorang
which are malaysian student yang ade kat irbid ni

sebelum ni memang da banyak kali i want to stop doing this job
sebab memang rasa terganggu gak la nak study..
but i still can manage it.
tapi bile da kawen n nek tahun 5 ni aku tekad nak stop!

lagi pon it doesnt worth my effort
la working for them

and aku da agak da benda ni akan jadi..
i even told abang n my parents..
mmg teruk la company ni once i stop..
sape suruh buat aku saket hati...

sebelum dapat customer tu macam2 die janji kat aku

nak kasi tiket free banyak la..elaun laa
tapi once i da kasi customer yang nak dekat 100 each year
even lebih seratus last year!

boleh pulak tetibe die tuka janji
ni la die Arab
dari nak kasi 3/2 jadik 1 je.
tu pon bukan betul2 free pon..
still kne bayar tax mahal gak.
abes elaun die kasi tu wat byr tax je

da la elaun pon sket je

tak berbaloi lansung pon ngan masa n tenaga yang aku abes tuk tolong die

hello..
tolong la..
i da kasi u untung beribu2 dinar ok
tapi kedekuut ngan aku

haa..
naseb kamu lah ape nak jadi tahun ni

lgipon bukannye aku xkasi warning the last time i dealt with u!

bukan niat aku nak lingkupkan syarikat kamu
lagi pon aku lepas care baik da

even selepas ape yang diorang wat kat aku..

i just told them :
i'm very busy this year and
my other friend(u know who u are) will help u
!

moral of the story:
lain kali..
sila appreciate betul-betul ape orang da sumbangkan
and tolong jangan KEDEKUT
kalau tak..
kamu sendiri gak yang rugi!



tapi kat sini aku nk ingatkan...

kes ni berlaku kat aku je..
actually
diorang ni bagusla gak sebab bagi harge murah kat student Malaysia
and sepanjang kerja ngn diorang..kalau ada ape2 masalah ngan tiket tu diorang bertanggungjawab je..
tak pernah ade diorang tipu jual tiket.

sebab tu la aku taknak gaduh2 n lepas care baik je..

cume aku takpuas hati ape yang diorang bagi kat aku jer!

sekian luahan hati malam ini!








Comments

Anonymous said…
sian nyerrr..
lynn md noh said…
hehe..thnx..padan muke diorg kan!

Popular Posts