~10 tips isteri solehah~




salam all..

10 pesanan Umamah buat anak gadisnya di hari pernikahan :

  1. Hormati suamimu~gembirakan dan berilah dia kepuasan
  2. taati lah suami mu selagi tidak bertentangan dengan Agama
    ~ramai yang salah guna-bile suami cakap takyah pakai tudung je..senang2 je tudung die terbangg dengan alasan taat perintah suami.padahal arahan yg bertentangan dengan hukum kite xle buat!~

  3. Berhiaslah semanisnya untuk suamimu~jangan biar kelihatan buruk di matanya
    tang ni plak..kat luar rumah bukan main lagi mekap mengalahkan artis..tp sampai rumah je..terbalek plak depan suami muke pucat lesi cam mayat idop..hehe..

  4. Awasi hidung suamimu~ sentiasa berbau harum ketika di rumah dan bersama suami
  5. Awasi tidur suamimu~jangan sampai terganggu ketika tidur
  6. Awasi makan minum suami mu~jangan biarkan dia kelaparan.(kalau xsempat masak beli siap2.he3)
  7. Jaga harta benda suami mu~jaga aliran keluar masuk duit secara berhemah.(jangan tau nak shopping jer..huhu..igt tu!)
  8. Pelihara dan jaga anak-anak serta keluarganya dari Api neraka
  9. Jangan sakiti hati suami mu~cakap lemah lembut..banyakkan seyuman.
  10. Jangan buka rahsia suami~terutama rahsia hubungan.
sekadar renungan dan iktibar buat diri sendiri
marilah kita sama berusaha menjadi hambanya yang baik
untungnya menjadi wanita...
mudah masuk syurga hanya dengan menjadi isteri yang solehah!
'dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah'.




Share this:

TENTANG LYNN

A doctor, A seafarer's wife, A mother that just took a step to join P.I.N entrapeuner...

0 comments: