wat goes around comes around

aku xfhm..nape laa wujud manusia camni dlm dunia ni kan??
tp tu r..nak wat camne da tercatat dlm quran pon..
manusia nii mmg suke wat kerosakan di muka bumi ni..
xkire la..harta ke..tumbuhan ke..haiwan ke..org ke..ati org ke..
sum juz never care..
they owez take 4 granted on wat they have around them..
senang citer xreti nak bersyukur la kan..a.k.a KUFUR..
(tp tu r aku pon xde hak nak ckp lebey2 gak>>so ,reminder tu maself gak r..)
salah org je nampak..
salah sendiri xpenah pikir..
bak kate pepatah melayu tu kuman diseberang tu nmpk jelas..GAJAH kat depan mate xnampak plak..
BUTA agaknyer..
bukan bute mate..tp bute HATI..
macam dlm quran ckp tula..
~SUMMUN BUKMUN UMYUN FAHUM LA Ya'QILUN...~
<<>>
XRETI nak jaga perasaan org~ati kawan..
sesuka ati je nak tambah musuh..
Da tu suke ckp xsuke bikin..kat depan len..kat belakang len..
dok jauh2 camni..kawan tula keluarga kiter..
Betul la org cakap..nak tau org tu kwn kiter betul ke x..tgk la pade marahnye..
klu waktu marah die tu masih lg nak betulkan kite n xbesar2kan bende yg kecik..n xkecoh2..mudah je memaafkan..tu r kawan sejati anda..
xpe la..maafkan je la ape yg diorg wat n cakap tu..
Moga Allah tunjukkan mereka ke jalan yg lurus..
at least msti ade hikmah ngn ape yg terjadi ni kan..
"WAKAFA BILLAHI WAkeela..."
"FASOBRUN JAMEEL>>
moral of d'value..muhasabah la diri selalu..
jagalah lisan kite..jgn smpi menyakitkan ati org..(khas buat diriku gak ok..)

Teringat pesan ustazah aku dulu..
klu da study xmasok tu..or da study pon markah TERUK gak..
pandai2 la HISAB diri blk..
cari kot2 la kite ade wat salah ngn IBU BAPA ke..GURU ke..n bg aku klu kat cni KENGKAWAN kite la yg plg penting..
cz klu masalah ngn ALLAH tu senang je kite nak mintak ampun..cz ALLAH MAHA PENGAMPUN..tp klu ngn manusia tuhhh..
SENDIRI MAU PIKIR LAA>>
so kat cni aku MINTAK MAAF in ADVANCE la klu ade sesape yg terase ngan aku tu..
sekian..klu ade org yg rase wat salah kat aku tuuu..pandai2 r mintak maaf k..
(walau pon aku selalu psn kat diri ku agar selalu maafkan org..tp aku akan rase lebey bangge n salute laa kat org yg tau Die SALAH n PANDAI MINTAK MAAF)

Comments

Anonymous said…
i'm 1st..
sabar jela byk2..
everything happens for a gud reason..
they're too much..
dont forget to forgive me too..hihi
beSSy said…
akak kuman la...bkn kumbang....fail bm...

x pe...bio je
eisya layyinan said…
lor..tu r..mmg rase cam xsedap jek bunyi nye tuh..
tp marah punye pasal...
hihihi..
naseb r..
eisya layyinan said…
to anonymous..
tanks..
i forgive u owez..hihi